اثر انگشت قدیمی شد؛ ابزار های دیجیتال بزودی با گوش شما را شناسایی می کنند!!
نوشته شده توسط : rf

برای خیلی ها جالب است که بدانند توسط کدام قسمت های بدنشان می توانند عملیات احراز هویت را در دستگاه های دیجیتالشان انچام بدهند. تمامی مواردی که تا کنون شنیده اید را کنار بگذارید، اثر انگشت، عنبیه و صدا، شرکت NEC در حال توسعه سیستمی است که بتواند تنها توسط گوش شما را شناسایی نماید.

احراز هویت توسط گوش چگونه است؟

همانطور که می دانید، شکل داخل گوش هر فرد منحصر بفرد است و همین نکته باعث می شود اکوستیک صدایی شنیده شده توسط هر فرد نیز منحصر بفرد باشد، یعنی هر فرد صدا ها را منحصرا طبق طراحی گوش خودش به نحو خاص خودش می شنود. بابت اینکه گوشی را توسط گوشتان لمس کنید نگران نباشید. NEC هدفونی طراحی کرده که دارای میکروفن داخلی بوده و  درون گوش قرار می گیرد.

nec-ear-biometric-720x480
همه چیز در کسری از ثانیه اتفاق خواهد افتاد، فرکانسی از صدا توسط اسپیکر های گوشی تلفن همراه پخش خواهد شد و با توجه به ساختار شکل گوش توسط هدفون داخل گوش تشخیص می دهد که صدای شنیده شده با مورد از پیش ثبت شده مطابقت دارد یا خیر و در ادامه هویت تایید خواهد شد. اگر بابت اینکه این نحوه احراز هویت واقعا یکتاست و می توان روی ان حساب کرد، باید گفت NEC اعلام کرده این روش در ۹۹ درصد موارد جواب می دهد!

با توجه به سرعت عمل باید گفت با توجه به ایده طرح و پیاده شده این روش نسبت به رقبایش به نظر کمی کند تر به نظر می آید. اما از نظر امنیتی می توان روی این گزینه سرمایه گذاری کرد ومی توان آن را از موارد قابل اتکاء برای حوزه های امنیتی برای احراز هویت خواند.

نکته دیگر هم اینکه این تکنولوژی با توجه به طراحی کنونی به اسپیکر گوشی شدیدا وابسته است و باید دید برنامه NEC برای مواقع ضروری و استفاده های خاص از این سیستم به چه صورتی است.

طبق برنامه زمانبندی شده تا سال ۲۰۱۸ نباید منتظر رونمایی محصولی با امکانات اینچنینی از سوی NEC باشیم.





:: برچسب‌ها: شناسایی ، اثر انگشت ، گوش ، ابزارهای دیجیتال ، nec ,
:: بازدید از این مطلب : 92
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 اسفند 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: